Συμφωνούμε σήμερα για 118η φορά με τους θεσμούς.

Τρίτη 3 Μαΐου 2011

" Καλέ μας άνθρωπε..."

 " Καλέ μας άνθρωπε..." Χιλιάδες οι ατάκες μέσα από τις ταινίες του, που μας άφησε ο Θανάσης Βέγγος. Είτε στο πανί, είτε χαρτί όλες "γράφουν" και σε όλους κάποιες στιγμές γέλιου της ζωής μας θυμίζουν.

Ήθελε να δίνει πάντα, αυτό που δεν υπάρχει σήμερα.Το "γέλιο". 

Γι αυτό πίκρανε  όλους τόσο πολύ η απώλειά του σήμερα το πρωί.
Μερικές από τις χαρακτηριστικότερες ατάκες του:



Ο Ατσίδας
Στο καφενείο του Θρασύβουλα το ένα ρητό διαδέχεται το άλλο:
Βέγγος: Περιμένεις κορίτσι ε; Έρωτας;
Ηλιόπουλος: Εμ...
Βέγγος: Όλα είναι ατμός και διαλύονται. Το χρήμα είναι ατμός και φεύγει. Zεις για λίγο τη Ζωή σου και μετά «Άμωμοι εν οδώ αλληλούια».
Ηλιόπουλος: Χαρούμενο θέμα βρήκες. Έχεις κάνει ψάλτnς;
Βέγγος: Όχι. Έχω παρακολουθήσει ένα σωρό κηδείες.
Ηλιόπουλος: Και τι θέλεις τώρα, να παρακολουθήσεις και τη δική μου;
Βέγγος: Όχι, αλλά θα πεθάνεις και σύ μια μέρα, δε θα πεθάνεις;
Ηλιόπουλος: Μπα να φας τη γλώσσα σου, χτύπα ξύλο χριστιανέ μου. Κουνήσου από τη θέση σου.
Βέγγος: Κουνnθείς δεν κουνnθείς, ουδείς γλυτώνει το μοιραίο. «Η Ζωή εισερχομέ­νη από την πόρτα, ο θάνατος παραμονεύει στο παράθυρο». Θρασύβουλας
Ηλιόπουλος: Α, δικό σου...
Βέγγος: Μάλιστα. Διότι, ότι και να κάνεις στη Ζωή, όσο και να zήσεις, θα 'ρθει μια μέρα ο καπετάν Μιχάλης και θα σου πει: «Μουσιού, για γκελ μπουρντά».
Ηλιόπουλος: Ποιος είναι ο καπετάν Μιχάλης;
Βέγγος: Ο Αρχάγγελος Μιχαήλ.
Ηλιόπουλος: Α, ωραία. Και μιλάει γαλλικά και τούρκικα;
Βέγγος: Μωρέ, ότι του γουστάρει μιλάει.
Ηλιόπουλος: Σωστά! Αρχάγγελος είναι, ότι θέλει κάνει.
Βέγγος: Το μόνο σίγουρο πράγμα στη Ζωή, είναι ο θάνατος!
Ηλιόπουλος: Βλέπω, μέλι στάζει η γλώσσα σου. Δε μου λες, εξοχικό κέντρο είναι εδώ η γραφείο κηδειών;



Πολυτεχνίτης και Ερημοσπίτης
(Ο Βέγγος φτιάχνει φάρμακο για έναν πελάτη)
Βέγγος: Έτοιμο. Δε μου λες, παιδιά έχεις;
Πελάτης: Ναι, δώδεκα!
Βέγγος: Το μεγαλύτερο αγόρι πόσο είναι;
Πελάτης: Εικοσιένα.
Βέγγος: Α, εντάξει. Θα δουλέψει και θα ζήσει τα υπόλοιπα...
Πελάτης: Φέρ' το να το πιω.
Βέγγος: Τι; Εδώ θα το πιεις; Δεν πας πρώτα σπίτι σου να φιλήσεις τη
γυναίκα σου και τα παιδιά σου, να κάνεις και τη διαθήκη σου;




Κώστας Μεντής: Πόσο κάνει; [Μια ασπιρίνη]
Θανάσης Βέγγος: Εσύ πόσο δίνεις;
Κώστας Μεντής: Τι πόσο δίνω; Πόσο κάνει;
Θανάσης Βέγγος: Εσύ πόσο δίνεις; Πες μια τιμή έκει χάμω, φίξ, να ξεμπερδεύουμε...
Κώστας Μεντής: Ένα πενηνταράκι καλά είναι;
Θανάσης Βέγγος: Όχι, πάρτη. Στη χαρίζω.
Κώστας Μεντής: Πώς μου τη χαρίζεις;
Θανάσης Βέγγος: Έτσι, στη χαρίζω βρε αδερφέ μου. Θα ξεφτιλιστούμε τώρα για ένα πενηνταράκι; Στην κερνάω εγώ! Αν θέλεις σε κερνάω και λίγο λάβδανο. Θέλεις;
Κώστας Μεντής: Δεν είμαστε καλά!
Θανάσης Βέγγος: Κάτσε να σου δώσω κι ένα σαπούνι, να πλένεσαι, να με θυμάσαι!
Κώστας Μεντής: Δεν είμαστε καθόλου καλά μου φάινεται!

(Μια παρέα νεαρών τραγουδάει στο δρόμο. Βγαίνει ένας κύριος στο μπαλκόνι και τσακώνονται. Έρχεται ο Βέγγος που είναι αστυφύλακας)

Θανάσης Βέγγος: Τι τρέχει εδώ;
Νεαρός: Τίποτα κύριε πόλισμαν. Τραγουδάμε.
Κύριος: Τι τραγουδάτε ρε; Σταυρώνετε τον κόσμο!
Νεαρός: Ε, είπαμε, ο δρόμος είναι δημόσιος!
Θανάσης Βέγγος: Για στάσου νεαρέ! Ο δρόμος βέβαια είναι δημόσιος, ο ύπνος όμως των πολιτών είναι ιδιωτικός!

Ο άνθρωπος που έτρεχε πολύ
(Ο Βέγγος πουλάει ρολόγια)
Βέγγος: Τι γινέστε κύριε; Περιμένετε ραντεβού;
Περιμένων: Αχ, ναι. Μια ολόκληρη ώρα...
Βέγγος: Θα είναι από τις δύσκολες φαίνεται... Και με την ευκαιρία έχω κάτι για σας. Ρολόι για ταλαιπωρημένους εραστές: Πάει πίσω μισή ώρα .......για παρηγοριά!

Ένας τρελός τρελός Βέγγος
Ράφτης: [Μετράει] Μάλιστα. Μέση 52. Αν έχετε και στήθος 65...
Θανάσης Βέγγος: ...βγαίνω σταρ Ελλάς, ξέρω...
Μπάτλερ: Μαθήματα αριστοκρατικής συμπεριφοράς: Θέλω να δω πως θα καθαρίσετε και θα φάτε τον αστακό.
Θανάσης Βέγγος: Γιατί βρε παιδάκι μου με αρχίζεις από τα δύσκολα; Τον αστακό ούτε ο καρχαρίας δεν μπορεί να τον φάει. Φέρε μου ένα γιαούρτι με το κουτάλι να δεις για πότε το τρώω...


(Ο Βέγγος, κουρέας, μόλις ξύρισε ένα πελάτη)
Πελατης: Ξέχασες να μου βάλεις κολώνια.
Θανάσης Βέγγος: Α, με συγχωρείτε, μου τελείωσε. Θέλετε να σας βάλω λίγο ξύδι; Λίγο κολλυριο στα μάτια;

 ( Σε μια μακριά τραπεζαρία)

Μπάτλερ: Τρώτε κύριε. Σας σέρβιρα.
Θανάσης Βέγγος: Πώς να φάω βρε παιδάκι μου. Βάλε μια καρέκλα δίπλα στον πατέρα. Με το τηλέφωνο θα μιλάμε;
Μπάτλερ: Δεν μπορώ να βάλω καρέκλα κύριε.
Θανάσης Βέγγος: Γιατί; Το απαγορεύει ο τουρισμός;

Τύφλα να ΄χει ο Μάρλον Μπράντο
(Συζητάει με μια κοκκαλιάρα)
Θανάσης Βέγγος: Πώς βγήκατε έτσι λεπτή; Να τρώτε, να τρώτε!
Γυναίκα: Είμαι μινιόν!
Θανάσης Βέγγος: Εγώ όταν σας βλέπω, μου θυμίζετε το Διονύσιο Σολωμό! «Απ΄ τα κόκκαλα βγαλμένη»... Κι απορώ μάλιστα πως δε σας έχει φάει ο Έκτωρας [ο σκύλος]
Γυναίκα: Δε σας αρέσουν οι λεπτές;
Θανάσης Βέγγος: Όχι, προτιμώ τα λεπτά!
Γυναίκα: Μα εγώ έχω μεγάλη προίκα. Τρία οικοπεδα, δύο διαμερίσματα και μετρητά στην τράπεζα.
Θανάσης Βέγγος: Κούκλα είσαι!
Γυναίκα: Ξέρετε, εμένα μου αρέσουν οι μεγάλες συγκινήσεις.
Θανάσης Βέγγος: Να πηγαίνετε σε κηδείες!

Ένας τρελός τρελός Βέγγος
Θανάσης Βέγγος: Δε μου λες Κατερίνα, το ήθελες και το έκανες αυτό ή το έκανες κατά λάθος;
Κλειώ Σκουλούδη: Και βέβαια το ήθελα. Εγώ ό,τι κάνω το μελετάω πρώτα.
Θανάσης Βέγγος: Δηλαδή ήτανε φιλί εκ προμελέτης!


Ο παπατρεχας
O Βεγγος(Πολυδωρος)ειναι θυρωρος, εχει 6 αδερφες και μια θεια και προσπαθει να τις παντρεψει
Βεγγος:- Αν σου κανει η θεια μου η Καλλιοπη ευχαριστως να στη δωσω.
υποψηφιος γαμπρος:- και τρωγεται,τρωγεται;'
Βεγγος :-Αναλογως την ορεξη που θα εχεις,αν πεινας τρωγεται...α νατη κιολας...μην την βλεπεις τωρα που 'ναι πρωι
το βραδι ομορφαινει.

στον ταχυδρομο
...σου 'λεγα και 'σενα να παρεις καμια απο τις αδελφες μου, να με ξαλαφρωσεις
και συ προτιμησες να παρεις οικοπεδο στην Ηλιουπολη.

Σουλη Σαμπαχ(αδελφη):-σας εφτιαξα κατι ντολμαδακια μουρλια
Βεγγος:- ναι τα ντολμαδακια ξερεις να τα τυλιγεις, κανα γαμπρο δεν μπορεις να τυλιξεις.
Σουλη Σαμπαχ:-και που να τον εβρω;στην κουζινα που βρισκομαι ολη μερα;
Βεγγος:-ε πως,πηγαινεις και στη λαικη αγορα καθε Τεταρτη.

O Βεγγος σφουγγαριζει τις σκαλες.
ενοικος:-Καλημερα Πολυδωρε.
Βεγγος:-Ναι καλημερα ...γιατι απο τις σκαλες δεσποινις;...α να χαθειτε εδω μεσα, τουρκογυφτοι,δε σας προλαβαινω

O Βεγγος μιλαει με τον μακρυμαλλη μελλοντα γαμπρο το
Βεγγος:-Ξερεις τι γινεται με μενα;επειδη ειμαι φαλακρος και δεν εχω μαλλια,οταν βλεπω στους αλλους περισευουμενα μελαγχολω.
Βεγγος:-Για να εχουμε οικονομια προτεινω το συστημα ντουμπλεξ,να γινουν την ιδια μερα και οι δυο γαμοι...οπως οι ομαδικες εκτελεσεις

ΘΒ Φαλακρός Πράκτωρ
Θανάσης Βέγγος: Εδώ τον είχα, στο χέρι μου.
Δημήτρης Νικολαίδης: Κι ύστερα;
Θανάσης Βέγγος: Ύστερα είχα το χέρι του εδώ, στο μάτι μου.