Συμφωνούμε σήμερα για 118η φορά με τους θεσμούς.

Τρίτη 31 Ιανουαρίου 2012

Αποκλειστική συνέντευξη Σημίτη για τη βραδιά των Ιμίων

ΜΟΝΟ ΣΤΟ¨" ΠΑΜΕ ΛΟΥΚΕΤΟ"
Ο πρωθυπουργός των Ιμίων, Κώστας Σημίτης, μιλάει αποκλειστικά στο Πάμε Λουκέτο, για τη βραδιά της 31ης Ιανουαρίου 1996 . Ο πρώην πρωθυπουργός, δίνει μια αποκαλυπτική συνέντευξη στον στρατιωτικό, διπλωματικό και πολιτικό συντάκτη μας Πάνο Λουκέτο

¨Ολη η αλήθεια λοιπόν για τα Ίμια, στη μεγάλη στο περιεχόμενο και έκτακτη συνέντευξη, που ακολουθεί:


- Κύριε πρόεδρε, καλησπέρα σας.

" Καλσπέρα σας κύρδιε Λουκέτο"

- Θα μιλήσουμε για όλους και για όλα σήμερα κύριε πρόεδρε. Τη μεγάλη βραδιά των Ιμίων, ακριβώς 16 χρόνια μετά.

" Πέρασαν 16 χρόνια; Χαμπάρδι , δεν τα πήρα. Τα Ίμια κύριε Λουκέτο, είναι η δεύτερη κορυφάια στιγμή, στην καριέρδα μου. Η πρώτη ήταν πέρσι , όταν γλίτωσα από 50 τσογλαναδάρες που με στρίμωξαν μεταξύ των οδών Ακαδήμίας και Αναγνωστοπούλου. Ενιωσα ότι ήμανα μεταξύ μεγάλων και μιρκών Ιμίων και οι αλήτες...".

- Θα σας διακόψω κύριε πρόεδρε. Θα προτιμούσα να μιλήσουμε για τα Ίμια και το "Ευχαριστώ την Αμερική".

" Τι μου θυμίζετε τώρα... το "Ευχαρστώ την Αμερική". Το θυμάμαι με συγκίνηση αυτό."

- Νομίζω , θα το πω κομψά, ότι είναι η θλιβερότερη στιγμή της πρωθυπουργικής σας θητείας.

" Γιατί το λέτε , κύριε Λουκέτο; Μόλις είπα "Ευχαρστώ την Αμερκή", σείστηκε η Βουλή από τα χειροκορτήματα".

- Αυτό να μου πείτε... Τι θυμάστε περισσότερο από αυτή τη βραδιά;

" Οι πορσπάθειες που έκανα να πάρω τον κ. Πάγκαλο, από την εκμομπή του κυρδίου Χαζτνκολάου. Τότε δεν είχαμε και κινητά και καταλαβαίντε. Ο Θόδωρος ήρθε και άρχισε να φωνάζει για τους κορπίτες τους Τούρκους. Από τότε τούμεινε. Το είπε πολλές φορές στην πολεμκή σύσκεψη που είχαμε"

- Στη Βουλή ήταν αυτή η περίφημη αυτή σύσκεψη.

"Ναι, αλλά σημαντικό ιστορικό ρόλο έπαιξε και μια κουτρίνα της Βουλής

- Κουρτίνα; ;

"Ναι, δεν το έχετε ακούσει; Το έχω γράψει στο βιβλίο μου. Μα δεν έχετε ακούσει κύριε Λουκέτο, την ιστορία με την κουρτίνα και τα Ίμια; Χίλιες φορές την έχω πει.'

- Την αγνοώ παντελώς;!

" Παρακλοθουθείστε με. Δώστε λίγη προσοχή και θα καταλάβετε κύριε Λουκέτο Εγώ ήμουν με τη Δάφνη στο γραφείο του πωρθυπουργού στη Βουλή και κρεμούσαμε κουτρίνες. Σας θυμίζω είχα μόλις τρεις μέρες πωρθυπουργός. Ξαφνκά χτυπάει το τηλέφωνο.

- Ποιος ήταν;

" Ο Πέρτος Κωστόπουλος ; Μα ποιος να ήταν, κύριε Λουκέτο ; Ο Αρσένης ήταν , τότε υπουργός Άμυνας. και μου λέει «πρόεδρε την πατήσαμε» μου λέει . «Μας κατέβασαν τη σημαία», μου λέει, και «εμείς την ξανανεβάσαμε» μου λέει"..

- Εσείς τι του είπατε;

" Κατέβασε την πιο χαμηλά."

- Είπατε να κατεβάσουν τη σημαία μας;;;

" Μα δεν έχετε διαβάσει το βιβλίο μου, κύριε Λουκέτο. Όχι, είπα στην Δάφνη μου, να κατεβάσει λίγο την κουρτίνα γιατί κρέμαγε" .

- Μα τι μας λέτε τώρα, κύριε Σημίτη;;

"Είστε αδιάβαστος κύριε Λουκέτο. Τότε μπαίνει μέσα ο κύριος Πάγκαλος, αφού προηγουμένως είχε απαντήσει στην ερώτηση, του κυρίου Χαζτηνικολάου, αν τα φάγαμε μαζί"

- 17 χρόνια πριν;

" Είναι διαχρονικό το ερώτημα κύριε Λουκέτο. Τέλος πάντων, λέω στον κύριο Πάγκαλο, να την κατεβάσουμε ή να την ανεβάσουμε; "

- Την κουρτίνα ή την σημαία

"Την σημαία, κύριε Λουκέτο. Βλάκας είστε; Τότε παίρνει από απόρρτο τηλέφωνο ο Θόδωρος και άρχιζε να φνάζει για τους αξιωμτικούς ότι είναι αντιπαραγωγικοί και τεμπέληδες και άλλα τέτοια".

- Μα το 1996 στα Ιμια, είπε ο κύριος Πάγκαλος ότι είναι αντιπαραγωγικοί οι αξιωματικοί;

" Βέβαια, και μετά λέει τσαντισμένος ο Θόδωρος " Κατεβάστε την την κουρτίνα, και πείτε ότι την πήρε ο αέρας".

-Να κατεβάσουν την κουρτίνα, είπε ο κ. Πάγκαλος την κουρτίνα; Ετσι εξηγείται.. Και μετά;

" Τι μετά κύριε Λουκέτο. Τα έχει γράψει η ιστορία και το βιβλίο μου αυτά. Εγώ πήγα για ύπνο να ξυνπηήσω και να πάω το πρωί στη Βουλή και να πω το " Ευχαρστώ την Αμερκή" , ενώ ο κ. Πάγκιλος συνέχσε το Ενώπιος Ενωπίω με τον Χατζνικολάου .".